město Nové Město nad Metují
Nové Město nad Metují

Zasedání Zastupitelstva města Nové Město nad Metují č. 11 bude zahájeno ve čtvrtek 25. dubna 2024 v 16.00 v Kině 70.

Činnost Odboru finančního

 

Odbor finanční

Činnost odboru na úseku rozpočtu města

  • zpracování návrhů rozpočtu města
  • sledování a kontrola čerpání rozpočtu; rozborová činnost; zpracování návrhů na opatření k odstranění nežádoucích odchylek a odpovědnost za dodržení rozpočtu
  • zpracování stanovisek k návrhu rozpočtových opatření; realizace schválených rozpočtových změn
  • kontrola dodržování rozpočtových pravidel a rozpočtové skladby, návrhy na opatření
  • kontrola hospodárnosti vynakládaných prostředků
  • zpracování podkladů pro úvěry a účelové dotace
  • uzavírání smluv o poskytnutí dotace z rozpočtu města
  • zpracování závěrečného účtu města a komplexního rozboru hospodaření s povinností předkládat je ke schválení orgánům města
  • návrhy nových aktivit města k získání dalších příjmů
  • sjednávání sdružování prostředků ke krytí investiční činnosti města
  • předkládání informací o závažných finančních nebo majetkových problémech k projednání v Radě města, případně se stanoviskem Finančního výboru
  • odpovědnost za dodržení rozpočtu mzdových prostředků a počtu pracovníků městského úřadu
  • návrhy nákupu, pronájmu a prodeje majetku
  • organizace a provádění ekonomických kontrol v úřadě (veřejnoprávní a finanční kontrola)

Činnost odboru na úseku účetnictví

Činnosti všeobecné, finanční, materiálové, investiční a mzdové účtárny:

  • vedení a zpracování účetnictví města, včetně archivace účetních dokladů
  • zpracování pomocného analytického přehledu
  • došlé a vydané faktury; likvidace finančních nároků a faktur; interní účetní doklady
  •  vedení mzdové agendy a zpracování měsíčních výplat mezd a platů
  • odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání
  • fakturace výkonů provedených pro externí zákazníky
  • kontrola cestovních náhrad
  • správa sociálního fondu
  • správa depozitního účtu a dalších běžných účtů
  • spolupráce s peněžními ústavy, zabezpečení bankovního styku (včetně elektronického)
  • odpovědnost za plnění vzájemných závazků ze smluv a dohod s jinými subjekty s výjimkou nájemného za bytové a nebytové prostory a pozemky
  • zpracování vybraných statistických výkazů
  • příjmová a výdajová pokladna; inventarizace dílčích pokladen
  • sjednávání úvěrových smluv a zajištění styku s bankou
  • spoluzodpovědnost za vyvedení investic do majetku města
  • evidence movitého i nemovitého majetku města, organizace a provádění pravidelných inventarizací majetku, a to včetně všech příspěvkových organizací, založených ZM
  • vedení agendy veřejně-prospěšných prací
  • zpracování vnitřních směrnic z oblasti účetnictví
  • vedení evidence smluv a evidence objednávek
  • vydávání a evidence parkovacích karet

Činnost odboru na úseku daně a poplatky 

  • zpracování daňového přiznání za město (daň z příjmu, daň z přidané hodnoty silniční daň)
  • vyměření a sledování plateb daní, dávek, poplatků a jim podobných plateb, podle platných zákonných předpisů a schválených pravidel s odpovědností za jejich plnění a vymáhání
  • komplexní správa poplatků, včetně vydávání rozhodnutí; zpracování a aktualizace obecně závazné vyhlášky
  • agenda spojená s placením místních poplatků, správních poplatků a pokut veřejnosti a ostatních příjmů v působnosti odboru; metodika a dohled nad stejnou dílčí činností ostatních odborů
  • správa místních poplatků: ze psů, z veřejného prostranství, včetně zajišťování vyhledávací, vyměřovací, kontrolní činnosti a vymáhání
  • evidence a kontrola pokutových bloků
  • evidence a vymáhání pokut u blokových na místě nezaplacených, uložených Městskou policií a pokut uložených odbory městského úřadu
  • evidence a sledování pohledávek
  • vymáhání pohledávek ve správním řízení a daňovém řízení a návrhy na jejich vymáhání u soudu, na exekuce a na odpis pohledávek
  • provádění roční inventarizace pohledávek a závazků
  • evidence zúčtovatelných tiskopisů (stvrzenkové bloky, stravenky a kolky)
  • komplexní zpracování agendy na úseku povolování a provozu výherních hracích přístrojů a tombol, včetně vydávání rozhodnutí
  • vydávání povolení k umístění herního prostoru, do kterého se povoluje provozování příslušné hazardní hry
  • komplexní zpracování agendy veřejných sbírek, ověřování sběrných listin
  • zajištění kontroly na úseku místních poplatků a agendy výherních hracích přístrojů
  • spolupráce s finančním úřadem na úseku daně z nemovitostí

Činnost odboru na úseku majetkových účastí města v jiných právnických osobách

  • evidence akcií společností, jichž je město vlastníkem
  • evidence obchodních podílů města v jiných právnických osobách
  • zajištění bezpečného uložení akcií a ostatních cenných papírů

Další působnosti OF

  • poskytování informací občanům a organizacím (zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím), v rozsahu své působnosti a v duchu ustanovení zákona č.  110/2019 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů
  • provádění vidimace a legalizace (ověřování listin a podpisů) a vybírání správních poplatků za tuto činnost
  • zajištění evidence a veřejnoprávní kontroly na úseku grantů, dotací a půjček poskytovaných městem
  • spolupráce a administrativní zajištění činnosti: Finančního výboru; Škodní komise; Inventurní komise

Sociální sítě

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
1
7
2
7
3
7
4
7
5
6
6
9
7
6
8
5
9
6
10
7
11
7
12
7
13
12
14
7
15
6
16
7
17
10
18
7
19
6
20
8
21
5
22
5
23
5
24
9
25
9
26
10
27
12
28
7
29
4
30
5
1
5
2
6
3
5
4
7
5
5

Mobilní aplikace

v_obraze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Google play
App Store

Interaktivní mapa

Kliknutím do mapy otevřete mapový prohlížeč