Uzavření detašovaného pracoviště Úřadu práce v Novém Městě nad Metují
Vážení občané,
v rámci transformace Úřadu práce ČR bylo rozhodnuto o uzavření detašovaného pracoviště Úřadu práce v Novém Městě nad Metují. Toto rozhodnutí bohužel není v silách města žádným způsobem ovlivnit.
Vedení města se v rámci vyjednávání podařilo oddálit uzavření pracoviště z původně plánovaného 1. čtvrtletí roku 2025 na nejzazší termín, a to 30. června 2025. Níže uvádíme vyjádření Úřadu práce ČR a podrobné informace o provozu ÚP pro občany NMnM.
AKTUÁLNÍ INFORMACE Z ÚŘADU PRÁCE
Vážení občané, klientky a klienti úřadu práce,
dovolte nám informovat Vás o důležité změně, která se týká poskytování služeb Úřadu práce ČR. V rámci probíhající transformace bylo rozhodnuto o uzavření řady menších pracovišť úřadu včetně Detašovaného pracoviště Nové Město nad Metují. Předpokládaný termín uzavření pracoviště v Novém Městě nad Metují je k 30. 6. 2025.
I po uzavření detašovaného pracoviště chceme zachovat dostupnost služeb úřadu pro všechny občany.
Všechny dosavadní služby úřadu práce bude moci využívat na kontaktních pracovištích úřadu práce v rámci celokrajské působnosti, zejména pak na Kontaktním pracovišti Náchod, Kladská 92.
O nepojistné sociální dávky (tj. dávky státní sociální podpory a dávky pěstounské péči, dávky pomoci v hmotné nouzi a dávky pro osoby se zdravotním postižením i příspěvek na péči) budete moci žádat i na Kontaktním pracovišti v Dobrušce, Šubertovo náměstí 53.
Dále je možné využít možnosti digitálního podání, kdy o dávku příspěvek na bydlení, přídavek na dítě a rodičovský příspěvek je možné žádat tzv. on-line z domova prostřednictvím aplikace JENDA. Odkaz do klientské zóny Jenda naleznete na úvodní stránce webu www.uradprace.cz či na portále MPSV.
S vedením Města Nové Město nad Metují jednáme o možnostech spolupráce při poskytování některých základních služeb pro občany Novoměstska, zejm. poradenských, úřadem práce nejlépe přímo v prostorách novoměstského městského úřadu i po zrušení detašovaného pracoviště. Toto „poradenské místo“ by bylo určeno těm klientům, pro které jsou předchozí varianty objektivně nedostupné. Ve zcela výjimečných případech je úřad práce připraven pomoci i formou terénní služby přímo u klienta po domluvě se sociálními pracovníky města. O podrobnostech této spolupráce budete informováni.
Od 1. ledna 2025 by mělo také dojít ke změně způsobu podání žádosti o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání a o podporu v nezaměstnanosti. Žádat bude možné:
- Digitální formou z domova či jiného místa, tedy on-line prostřednictvím aplikace JENDA (podobně jako u dávek státní sociální podpory)
- Formou asistovaného podání – tedy osobně na pobočce úřadu práce, kde dojde k elektronickému podání s pomocí pracovníka úřadu.
Pro více informací o změnách je možné se obrátit přímo na úřad práce – osobně či telefonicky.
Kontaktní osoby: Petr Týfa – vedoucí Detašovaného pracoviště Nové Město nad Metují, telefon: 950 138 650, petr.tyfa@uradprace.cz
Mgr. Petr Hlavizna – ředitel Kontakního pracoviště Náchod
telefon: 950 138 300, petr.hlavizna@uradprace.cz, www.uradprace.cz
Úřední hodiny pracovišť úřadu práce
Pondělí 8:00 – 12:00 a 13:00 – 17:00
Úterý 8:00 – 11:00
Středa 8:00 – 12:00 a 13:00 – 17:00
Čtvrtek 8:00 – 11:00 jen agenda zaměstnanosti (nové evidence a zprostředkování) a mimořádná okamžitá pomoc
Pátek 8:00 – 11:00 jen agenda zaměstnanosti (nové evidence a zprostředkování) a mimořádná okamžitá pomoc
Mgr. Petr Hlavizna
ředitel KoP Náchod
Datum poslední aktualizace: 13. 12. 2024 14:49