Kontakty SPOD
Vedoucí zaměstnanec sociálně-právní ochrany dětí
Zaměstnanci sociálně-právní ochrany dětí
Psycholog
Standard č. 10 - Kontrola případu
Standard č. 10 Kontrola případu
|
10a
Orgán sociálně-právní ochrany zajišťuje pravidelnou kontrolu případu.
Cíle kritéria:
- Odhalení nedostatků, případně chyb při řešení případů v oblasti sociálně-právní ochrany.
- Jednotný a transparentní postup při kontrolní činnosti.
Vedoucí zaměstnanec kontroluje spisy všech zaměstnanců v přímé práci s klientem. Na pracovišti probíhají tři typy kontrol:
1. Kontrola v souladu s plánem kontrolní činnosti na oddělení, předkládaným v rámci vnitřního auditu – Příloha č. 20 – Plán kontrolní činnosti, kontrola spisové dokumentace OM a příloha č. 50 – Uskutečněné kontroly. Z kontrol je pořízen protokol o uskutečněné kontrolní činnosti. Zjištěné nedostatky jsou analyzovány a vyhodnoceny, podle jejich charakteru jsou pak realizována příslušná opatření, která mají vést k odstranění nedostatků či chyb. Tyto dokumenty se předávají k evidenci vnitřnímu auditorovi úřadu, v jehož kompetenci tato agenda je.
2. Kontrola případu v rámci porad orgánu sociálně-právní ochrany dětí – probíhá ústní formou.
3. Mimořádná kontrola – na základě podnětu, stížnosti, žádosti klienta – výstup založen v příslušné spisové dokumentaci OM nebo NOM – Příloha č. 32 – Kontrola případu – záznamový formulář.
Korespondenci a písemnosti odesílané mimo úřad kontroluje a podepisuje vedoucí zaměstnanec sociálně-právní ochrany dětí, vedoucí zaměstnanec podepisuje i návrhy a podněty podávané k soudům, orgánům činným v trestním řízení.
Každý zaměstnanec sociálně-právní ochrany dětí zodpovídá za zajištění pravidelné revize jednotlivých případů, minimálně jednu za šest měsíců, a to v souladu se stanovenými cíli a termíny jejich plnění v individuálním plánu ochrany dítěte.