Činnost Odboru správy úřadu
Odbor správy úřadu
Činnost odboru na úseku administrativy a asistentství starosty a místostarosty
- komplexní organizační a administrativní servis starosty a místostarosty
- vedení pracovního kalendáře starosty a místostarosty, sjednávání, koordinace a organizování jejich pracovních jednání, příprava podkladů, včetně případné účasti na jednáních, pořizování zápisů z jednání a zajišťování další administrativy
- zajišťování realizace a koordinace průběhu zahraničních cest, zahraničních návštěv a zahraničních vztahů města
- příprava a realizace zahraničních i tuzemských aktivit vedoucích k propagaci města i budování zahraničních vztahů (aktivity pro občany i aktivity se zahraničními spolupracujícími subjekty i partnerskými městy)
- zajišťování překladatelské a tlumočnické činnosti při zahraničních návštěvách, pro město a úřad zpracování překladů cizojazyčných materiálů
- zajišťování potřebných tiskových i PR materiálů a propagačních předmětů a vedení jejich evidence
- ve spolupráci s vedením města a referentem pro „PR“ podílení se na vypracovávání plánů a realizaci aktivit vedoucích ke zvýšení propagace města a regionu
- spolupráce a administrativní zajištění činnosti: Partnerského výboru a Dobrovolného svazku obcí Region Novoměstsko.
Činnost odboru na úseku organizačním
- zajištění komplexní organizační a technicko-administrativní agendy tajemníka, zasedání zastupitelstva města (ZM), rady města (RM) a dalších porad pořádaných v rámci gesce tajemníka
- shromažďování a kompletace podkladů pro jednání RM, ZM, porady vedoucích a porady starostů správního obvodu obce s rozšířenou působností Nové Město nad Metují včetně vyhotovení zápisů z jednání a přijatých usnesení těchto orgánů a vedení jejich evidence a archivu, zajištění jejich distribuce oprávněným osobám a institucím
- zajištění přípravy pozvánek k jednáním, jejich rozeslání a vyvěšování v daných lhůtách na úřední desky, na plakátovací plochy, apod.
- ve spolupráci s odborem správním odpovědnost za dodržování předpisů o státním znaku a vlajce na území města a odpovědnost za jejich vyvěšování
- spolupráce a administrativní zajištění činnosti: Osadních výborů Krčín, Spy, Vrchoviny
- vedení evidence obsazení a činnosti Komisí RM, Výborů ZM a Pracovních skupin
- poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v rozsahu své působnosti a v duchu ustanovení z. č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů; zpracování výroční zprávy za úřad
- odpovědnost za koordinaci a vedení plánu provozu referentských vozidel úřadu a jejich ekonomického využívání v aplikaci MS Outlook
- odpovědnost za koordinaci a vedení plánu využití zasedacích místností v aplikaci MS Outlook
- aktualizuje Telefonní seznam úřadu
- zajišťování odpovědí z jednotlivých odborů na dotazy veřejnosti vznesené v rámci sekce „Dotazy a odpovědi“ na www stránkách města
- zajišťování provozu a servisu centrálního kopírovacího stroje MINOLTA a dalších kopírovacích strojů
- vykonává činnost správce spisovny podle Spisového a skartačního řádu a jeho příloh
- spolupráce při inventarizaci majetku a inventáře vedeného v evidenci OSÚ
- v případě potřeby zajišťuje zástup funkčního místa referent Odboru správy úřadu - asistent - a realizaci a koordinaci průběhu zahraničních cest, zahraničních návštěv a zahraničních vztahů města
- v rozsahu své působnosti odpovídá za dodržování ustanovení Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů)
- zajišťování plánu provozu vozidel úřadu (Outlook), jejich údržby a ekonomického využití
- zajišťování plánu obsazení zasedacích místností (Outlook).
Činnost odboru na úseku personalistiky
- vedení komplexní personální agendy MěÚ, JSDH, Mandlu a Městské policie, zpracování podkladů pro odměňování zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců a další úkoly vyplývající ze zákona o úřednících samosprávných celků (z. č. 312/2002 Sb.)
- dohled na bezpečnost a ochranu zdraví při práci a prostřednictvím externího pracovníka: zajištění požární prevence v rámci úřadu, zabezpečení požárních preventivních prohlídek, zabezpečení školení a přezkoušení zaměstnanců a vedoucích zaměstnanců v oblasti BOZP a PO, zabezpečení prověrek BOZP na pracovištích, zabezpečení pravidelných revizí elektro pro ruční přenosné nářadí a spotřebiče u zaměstnavatele ve spolupráci s odborem majetku města, školení řidičů referentských vozidel
- provádění vidimace a legalizace (ověřování listin a podpisů - z. č. 21/2006 Sb.).
Činnost odboru na úseku krizového řízení
- zabezpečení úkolů vyplývajících ze zákona o integrovaném záchranném systému a krizového zákona (z. č. 239/2000 Sb., z. č. 240/2000 Sb. a nařízení vlády č. 462/2000 Sb.)
- zabezpečení ochrany utajovaných skutečností, administrativní bezpečnost, personální bezpečnost, fyzická bezpečnost (412/2005 Sb.)
- zabezpečení úkolů v rozsahu branné povinnosti (585/2004 Sb.) - odvody branců
- vedení pomocné vojenské evidence dle pokynů nadřízeného orgánu
- zabezpečení úkolů v oblasti příprav k obraně státu (z. č. 222/1999 Sb.) vyhodnocování objektů, určení věcných prostředků, dodávací příkazy, rozhodování o pracovní povinnosti a pracovní výpomoci při vyhlášení stavu ohrožení státu a válečný stav
- zabezpečení úkolů v oblasti hospodářských opatření pro krizové stavy (z. č. 241/2000 Sb.) podklady pro plán nezbytných dodávek, regulační opatření při vyhlášení krizových stavů, vyžádání humanitární pomoci u Správy státních hmotných rezerv
- zajištění činnosti Bezpečnostní rady města
- zabezpečení spolupráce s JSDH a Sborem dobrovolných hasičů Nové Město nad Metují v oblasti zajištění úkolů krizového řízení
- vedení evidence válečných hrobů ve SO ORP (z. č. 122/2004 Sb.)
- sledování a aktualizace údajů o mimorozpočtových zdrojích z dotačních programů a grantů souvisejících s působností odboru.
Činnost odboru na úseku právním
- právní agenda města a úřadu
- výkon funkce právního poradce orgánů města, starosty, místostarosty a tajemníka, zpracování právních stanovisek
- poskytování právní porady, konzultací a informací zaměstnancům a vedoucím pracovníkům městského úřadu, zabezpečení jednotného výkladu obecně platných právních předpisů
- poskytování právní porady, konzultací a informací obcím patřícím do správního obvodu města Nové Město nad Metují
- poskytování právní porady, konzultací a informací příspěvkovým organizacím zřízeným městem Nové Město nad Metují
- vypracování stanovisek k návrhům podávaným městem správním orgánům a soudům
- spolupráce při tvorbě a aktualizace vnitřních předpisů úřadu
- agenda evidence a vyřizování stížností občanů dle pravidel schválených RM
- agenda evidence a vyřizování petic dle pravidel schválených RM
- evidence kontrol prováděných na MěÚ
- příprava obecně závazných vyhlášek a nařízení města, organizační záležitosti jejich vydání a vedení jejich evidence
- příprava veřejnoprávních smluv uzavíraných městem a vedení jejich evidence.
Činnost odboru na úseku public relations (PR)
- odpovědnost za strategii, realizaci a koordinaci aktivit v oblasti public relations města a městského úřadu včetně dodržování grafického manuálu města
- zajišťuje pravidelná i mimořádná hlášení městského rozhlasu
Činnost oddělení na úseku cestovního ruchu
- vypracování strategie, realizace a koordinace aktivit vedoucích k rozvoji cestovního ruchu
- spolupráce s komisí CR
- ve spolupráci s příspěvkovými organizacemi, městským klubem, Kladským pomezím, zámkem, okolními městy a dalšími veřejnými a soukromými subjekty se podílím na přípravě a realizaci akcí souvisejících s CR.
Činnost odboru na úseku hospodářská správa
- zajišťování úklidu budov užívaných MěÚ prostřednictvím externí služby
- zajišťování oprav, údržby a provozu budov v užívání MěÚ ve spolupráci s odborem majetku města
- zajišťování nákupu nábytku a dalšího vnitřního inventáře budovy
- zajišťování nákupu movitého majetku pro úřad (vybavení úřadu)
- drobný nákup za hotové
- zajišťování v souladu s potřebami úřadu přípravu, zadávání a kontrolu veřejných zakázek malého rozsahu
- zajišťování pojištění majetku města a souvisejících pojistných plnění
- sjednávání pojistných smluv a zajištění styku s pojišťovnou, vedení evidence oznámení škodních událostí
- dohled nad uzavíráním a kontrolou plnění servisních a materiálových smluv na reprografickou techniku v rámci úřadu
- provádění inventarizace majetku a inventáře vedeného v evidenci OSÚ
- vedení evidence klíčů od jednotlivých kanceláří.