město Nové Město nad Metují
Nové Město nad Metují

Odpovědi starosty na otázky zaslané občany týkající se referenda

-

Co znamená název Přeložka silnice I/14? Jedná se o obchvat?

Název přeložka vznikl zřejmě z důvodu, že se jedná o přeložení současné trasy vedení silnice I/14 vedené přes náměstí a ulicí Komenského a TGM.

Obchvat je to jenom částečně v oblasti Vladivostoku a nad Vrchovinami.

Když v referendu bude rozhodnuto, že občané chtějí vést tranzitní dopravu jižním obchvatem Nového Města nad Metují v trase Spy – Vladivostok - Osma – Nahořany, za kolik let se můžeme dočkat začátku stavby?

Tato otázka by měla směřovat na stát, případně ŘSD. Podle mého názoru lze tento termín začátku stavby odvozovat od doby přípravy podobných staveb nadregionálního významu. Nesmí se zapomínat, že se trasa navržená Přípravným výborem vede v blízkosti zástavby Žižkova náměstí, Husitské ulice, bytových domů u Hally, zástavby ulice Na Kopci a vede po mnoha soukromých pozemcích. Lze předpokládat, že odpor proti vedení této trasy vznikne stejně tak, jako vznikl od obyvatel žijících poblíž trasy přeložky a majitelů pozemků v této trase. Své si v souvislostí s nivou řeky Metuje a přehradou jistě řeknou i ochránci přírody. 

Jaký je názor starosty města na referendum? Půjdete k němu?

Vzhledem k tomu, že otázka prosazená soudní cestou Přípravným výborem je podle mne pro řadového občana značně nesrozumitelná a kampaň Přípravného výboru velmi  agresivní a zavádějící, svoji účast ještě zvážím.

 Co se stane, když k referendu nepůjdu?

Účast není stejně jako u voleb povinná. Pokud bude pro malou účast referendum neplatné, bude nově zvolené vedení města, ve spolupráci se všemi zainteresovanými orgány, hledat tu nejoptimálnější proveditelnou variantu řešení tranzitní dopravy v našem městě. Tou trasou může být i jižní obchvat jak jej připravil Krajský úřad v trase Brána k sousedům, protože je více vzdálen obytné zástavbě. 

Jaký je rozdíl mezi přeložkou a obchvatem Nového Města nad Metují?

Přeložka je kratší, o polovinu levnější, vede částečně zastavěným územím kolem Budína, nádraží, Smetanovy ulice, svede větší množství dopravy mezi Náchodem a Dobruškou.

 

Trasa obchvatu navržená Přípravným výborem je proti variantě obchvatu „Brána k sousedům“ umístěna podstatně blíže k městu a odřízne proto část zastavěného území v Černčické ulici a zasáhne obytnou zástavbu Žižkova náměstí, Husitské ulice a ulice Na Kopci.  Obchvat bude odvádět dopravu směrem k České Skalici, případně na Jaroměř. Předpokládané náklady na obchvat jsou dvojnásobné, než na přeložku.

Která varianta přeložky je z pohledu vedení města nejlepší volbou?

Určitě nejsem bojovníkem za jakoukoliv variantu řešení tranzitní dopravy, jak je mi podsouváno Přípravným výborem. Pro mne bylo zásadním úkolem prosadit opravu stávající trasy průjezdu městem.

Každá varianta řešení tranzitu má své plusy a minusy. Čas prověří, jaký vliv na dopravu v našem městě bude mít dostavba dálnice do Jaroměře a dále k Trutnovu. 

Jakoukoliv stavbu je nutné posuzovat ne jenom z pohledu dopravního.

Dočkáme se v nejbližších letech realizace jakékoliv varianty přeložky?

Bez ohledu na výsledek referenda a při sebevětší snaze vedení města, není v nejbližších letech reálná jakákoliv varianta. Přeložka je vzhledem ke své připravenosti a menší finanční potřebnosti uskutečnitelná  dříve než jakákoliv varianta obchvatu.

Kolik město stojí konání referenda?

Náklady referenda překročí sto tisíc korun.

Petr Hable

 

Datum vložení: 30. 8. 2018 0:00
Datum poslední aktualizace: 30. 8. 2018 0:00
Autor: Mgr. Lucie Kunteová

Informace e-mailem

Novinky e-mailem

Rozklikávací rozpočet

Rozpočet

Překlad (translations)

Sociální sítě

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28
9
29
8
30
7
1
8
2
8
3
8
4
10
5
8
6
9
7
7
8
8
9
10
10
9
11
11
12
9
13
8
14
7
15
8
16
8
17
9
18
10
19
9
20
9
21
7
22
8
23
8
24
9
25
9
26
10
27
8
28
7
29
8
30
7
31
9
1
10

Mobilní aplikace

v_obraze

Sledujte informace z našeho webu na svých chytrých telefonech. Využívejte naši novou mobilní aplikaci – V OBRAZE.
Volně ke stažení:

Google play
App Store

Interaktivní mapa

Kliknutím do mapy otevřete mapový prohlížeč