Alternativní návrh trasy přeložky od Ing. Brože
-
Vážení občané,
jako novoměšťák sleduji referendum na zrušení dlouhodobě připravovaného řešení přeložky 1/14 a návrh na Obchvat směrem na Nahořany a Českou Skalici.
Nebudu hodnotit klady a zápory nové trasy, o tom již bylo napsáno mnoho, konstatuji pouze, že toto řešení je velmi drahé a v současné době zcela nepřipravené.
Úskalí, která při povolování této trasy nastanou, budou obrovská, pozemky, souhlasy obcí, ochrana rekreační oblasti Rozkoše, překlenutí údolí mosty, životní prostředí a ekologické organizace.... Vyřizování a prosazování nové trasy se potáhne na desítky let. ŘSD nemá trasu ani v záměru.
Nové trasy se my starší jistě během svého života nedočkáme. Dál budeme trpět průjezdy kamionů a osobní dopravy Krčínem okolo školy , vystávat fronty na křižovatce u Truněčka až za viadukt a kamiony budou nadále kroužit a blokovat malý kruhový objezd ve Vrchovinách.
Proto s tímto řešením nesouhlasím a navrhuji vlastní řešení, které přinese zjednodušení přeložky 1/14 v navrhnuté trase.
Mnou navrhované řešení zcela zruší plánovanou trasu od stavostrojského mostu směrem k PENY, zruší obří plánovanou křižovatku mezi Benzinou a Vrchovinami kompletně zruší obchvat Vrchovin včetně plánovaného mostu za Vrchovinami. Zrušení této části obchvatu Vrchovin přinese značnou finanční úsporu.
Od stavostrojského mostu navrhuji v přeložce pokračovat po stávající nové komunikaci až k Vrchovinám, využití nově vybudované komunikace též přinese značnou finanční úsporu.
Průjezd Vrchovinami navrhuji řešit zářezy a uprostřed pod stávajícím kruhovým objezdem tunelem.
Nájezd od Náchoda do zářezu Přeložky 1/14 by byl vlevo od stávající silnice u cedule Vrchoviny, do NM by se pokračovalo pravým odbočovacím pruhem po stávající komunikaci.
Stávající silnice od Náchoda do Nového Města s kruhovým objezdem ve Vrchovinách by byla zcela zachována.
Za Vrchovinami by přeložka vyústila z tunelu a zářezu a pokračovala po nově opravené silnici. Zde navrhuji nájezd a sjezd na přeložku 1/14 pro místní a novoměšťáky ve směru na Náchod případně i Rychnov.
Dále navrhuji zrušit složité plánované kruhové objezdy u Uhených skladů a u stavostrojského mostu.
Cílem přeložky je přece dostat projíždějící dopravu rychle z města a ne nechat kroužit projíždějící kamiony na kruhových objezdech, kde budou brzdit dopravu a znečišťovat ovzduší. Příklad máme v Náchodě. Dopravu blokují kruhové objezdy, odbočovací pruh U Hynka do města je vyhovující.
Navrhuji proto pouze nájezdy a výjezdy z městských ulic na přeložku a zachování přímého průjezdu bez omezení z Krčína do centra pod novým viaduktem U Truněčků.
Zrušení kruhových objezdů též přinese finanční úsporu.
Finanční úspory projektu by byly použity pro stavbu tunelu pod Vrchovinami.
U vlakového nádraží navrhuji zřídit přechod pro pěší pod plánovanou mostovkou, tedy pod komunikací.
Řešení bylo před čtyřmi měsíci předáno na ŘSD jako námět k řešení přeložky prostřednictvím krajského radního pro dopravu.
Úprava projektu stávajícího řešení přeložky 1/14 v souladu s mým návrhem dává naději na vyřešení tranzitní dopravy v blízkém časovém horizontu.
Obchvat navrhuji dále připravovat.
V budoucnosti, kdy snad dojde k jeho realizaci, bude jistě zatížení dopravou daleko vyšší než dnes a obchvat bude potřeba pro odklonění kamionové dopravy a rychlou dostupnost dálnice.
Přeložka 1/14 by pak sloužila pouze pro osobní a nízkonákladovou dopravu.
Složitý průjezd Novým Městem n.m. ve směru Náchod - Rychnov by byl realizací přeložky 1/14 vyřešen.
Pokud nyní přeložku 1/14 odepíšeme, zjednodušení průjezdu městem se již nikdy nedočkáme.
Přijetí položené otázky v referendu zakonzervuje tranzitní dopravu přes naše město ve stávajícím stavu na mnoho let.
V referendu budu z výše uvedených důvodů hlasovat proti návrhu.
Ing. Vladimír Brož
Autorizovaný inženýr pro obor Pozemní stavby
Nové Město nad Metují
Datum poslední aktualizace: 3. 9. 2018 0:00